Statuja e Lirisë është një nga statujat më të njohura në Shtetet e Bashkuara. Shpesh shihet si një simbol i lirisë dhe drejtësisë, parime thelbësore në Deklaratën e Pavarësisë së Shteteve të Bashkuara nga Perandoria Britanike në 1776. Por pse skulptori Frédéric-Auguste Bartholdi zgjodhi ta bënte Lirinë një grua? Dhe pse, në veçanti, ai që duket si ajo, solemn dhe kompozuar?
Kur Bartholdi hartoi planet e tij të para për Statujën e Lirisë rreth vitit 1870, idetë dhe virtytet e personifikuara shoqërore ishin të njohura në imazhet evropiane. Grekët e lashtë, për shembull, shpesh skalitën statuja të Nike , një grua me krahë që ishte përfaqësimi i hyjnizuar i Fitores. Në mënyrë të ngjashme, shumë perandorë romakë përdorën monedha perandorake për të lidhur virtyte të caktuara me mbretërimin e tyre, shpesh duke gdhendur virtyte të tilla si Liberalitas (bujaria), Pietas (devotshmëria) dhe Fortuna (besim i mirë) në forma femërore.
Kjo praktikë e personifikimit dhe feminizimit të virtyteve ishte e zakonshme midis artistëve gjatë Mesjetës dhe Rilindjes. Ajo arriti një nivel të ri të rëndësisë kulturore pas Revolucionit Francez të 1789 dhe përsëri pas Revolucioneve të 1830 dhe 1848 . Në secilin rast, artistët zgjodhën ta portretizonin Lirinë në formën e një gruaje, duke përdorur këtë traditë shekullore. Por qëllimi i personifikimit të tillë ndryshonte nga paraqitjet klasike. Ndërsa virtytet e personifikuara në Romën e lashtë shoqëroheshin me ikonografinë e perandorit, artistët revolucionarë francezë përdorën Lirinë e personifikuar për të vulosur vlerat kryesore kulturore në mendjet e njerëzve të tyre. Edhe midis revolucioneve, kishte dallime në mesazhin që komunikohej. Për shembull, Eugène DelacroixLiberty Leading the People (1830), pikturuar pas Revolucionit të 1830-ës, e vendos Lirinë në pararojë të luftës kundër shtetit, duke i nxitur bashkatdhetarët e saj përpara, ndërsa ajo mban lart Trengjyrën franceze. Në të kundërt, La Republique e Ange-Louis Janet , pikturuar pas Revolucionit të 1848-ës, vendos një Liri solemne në majë të një froni ndërsa ajo ngre një pishtar mbi kokën e saj. Këto dy Liberties konkurruese pasqyrojnë prioritete të ndryshme të mesazheve: Liria e Delacroix është zgjuese dhe frymëzuese, ndërsa Liria e Janet është dinjitoze dhe kompozuese.
Disa studiues besojnë se Statuja e Lirisë së Bartholdit është ndikuar nga imazhi i Lirisë nga Janet. Ai imazh ishte modeluar në vetvete sipas Lirive stoike që u ngritën pas Terrorit të 1793-1794 . Zgjedhja e frymëzimit të Bartholdit ka kuptim në kontekstin e trazirave të brendshme të Francës përgjatë shekullit të 19-të. Vetëm midis 1848 dhe 1871, Monarkia e korrikut e Francës kishte rënë, e zëvendësuar nga një Republikë e Dytë Franceze , e cila iu nënshtrua një grusht shteti nga vetë presidenti i saj, Louis-Napoléon Bonaparte . Si Napoleoni III, ai sundoi Perandorinë e Dytë me një dorë autoritare derisa u rrëzua në vitin 1870. Qeveria pasardhëse, Republika e Tretë Franceze, gjeti paqen vetëm pas shtypjes brutale të Komunës së Parisit në 1871. Në këtë sfond të përgjakshëm, Bartholdi ka të ngjarë të shpresonte të përdorte një Liberty të personifikuar si një monument për idealin amerikan dhe një model për vendin e tij. Me pishtarin e Zonjës Liberty që ndriçon me qetësi rrugën, ajo mund të frymëzojë breza të tërë liderësh amerikanë dhe francezë që t’i sjellin lirinë dhe stabilitetin popullit të tyre.
/syri.net